стиль бароко в українському мистецтві ( іконопис, живопис, гравюра) урок
стиль бароко в українському мистецтві ( іконопис, живопис, гравюра) урок
Показані нові художні принципи в українському живописі. Розповідається про жанр гравюри. Презентація на урок Мистецтво скачати. В презентації висвітлюються особливості українського бароко. Досліджуються художні явища в архітектурі, скульптурі, образотворчому мистецтві. Показані нові художні принципи в українському живописі. Розповідається про жанр гравюри. Перегляд матеріалу.
Іконопис доби бароко в Україні — презентація з будь-якого предмету на порталі GDZ4YOU — з нами вчитись дійсно легко, відчуй це! . Вишуканий стиль бароко якнайкраще виражав духовні позиції української козацької старшини і вищого духовенства, їх прагнув рафінованої аристократичності. Показова в цьому плані ікона "Богородиця", де поряд з ідеалізованими зображеннями царя, цариці, та Богдана Хмельницького зображено козацьку старшину. Слайд #4. Найвизначніші іконописці доби бароко в Україні: Іван Руткович, Йов Ондзелевич, Лука Волинський, Василь Реклінський.
Перехідну роль між іконописом і світським портретним живописом займали так звані парсуни – портрети, виконані прийомами іконописної техніки. На другу половину XVIII століття припадає, вже в повному розумінні слова, світський портретний живопис. В добу бароко також набув широкого розповсюдження портрет. Світський портрет на українських землях виник у кінці ХVІ ст. в трьох композиційних варіантах – погрудному, поясному та на повний зріст, які і в наступні століття утримувалися як усталені і незмінні опорні елементи портретного живопису. Портрети на повний зріст були найбільш репрезентативні, особливо ті з них, що відзначалися багатим аранжуванням, поясні і погрудні позначені простотою і суворістю художньої мови.
Украї́нське баро́ко або Коза́цьке баро́ко — мистецький стиль, що був поширений на українських землях Війська Запорозького у XVII–XVIII століттях. Виник унаслідок поєднання місцевих архітектурних традицій та європейського бароко. Точно етимологія терміну «бароко» не визначена й досьогодні, але найпопулярніша версія — від португальського «perrola barroca», тобто «перлина неправильної форми», що дуже влучно характеризує стиль. Під бароко розумілося щось примхливе, часом навіть до дивацтва, чудернацтва.
Український живопис епохи бароко залишається поки що недостатньо вивченим, про його професійних творців ми також знаємо небагато. Одним з перших провідних майстрів нового стилю у Львові ЗО—60-х років XVII ст. був Микола Петрахнович, творчість якого досліджена досі мало. Одним з найяскравіших представників бароко в українському живопису на зламі XVII і XVIII ст. був Іван Руткович із Жовкви. Твори Рутковича, особливо 1690-х років, відзначаються багатою і насиченою палітрою та динамічністю композицій, особливо ряди жовківського іконостаса з циклом сцен на тему П'ятдесятниці.
Урок №17. ІІ розділ. Стилі та напрями мистецтва: бароко, рококо, класицизм, романтизм, реалізм. Тема 4. «Мистецтво бароко». Тема уроку: «Величність бароко». Мета: Познайомити учнів з напрямом бароко в культурі. Розкрити особливості бароко архітектурного напряму та напряму живопису. Показати багатство художніх надбань бароко, формуючи цілісний світогляд восьмикласників. Пробуджувати інтерес до мистецтва бароко. Виховувати шанобливе ставлення до творів мистецтва. Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування на їхній основі вмінь і навичок.
Стиль бароко в українському малярстві позначений національною індивідуальністю, він виявився у виникненні особливих жанрів в образотворчому мистецтві, у суто українському відтворенні образів, доборі технічних прийомів. Українські маляри продовжили традиції візантійського, давньоруського, давньоукраїнського, а також ренесансного живопису і тому стримано ставилися до пишних та динамічних форм європейського барокового смаку. Тематично живопис залишався релігійним, однак основним змістом його стають гуманістичні ідеї, активніше розвиваються форми монументального настінного розпису, станкового ікон.
Стиль бароко в українському мистецтві (іконопис, портретний живопис, гравюра). Народна картина «Козак Мамай». 3.На іконах козацької доби Богородицю зображено в національному українському вбранні на тлі позолоченого різьбленого рослинного орнаменту. У нижній частині таких ікон подавалися реалістичні зображення представників козацької старшини, кошових отаманів, гетьманів. Наприклад, збереглася ікона Покрови Богородиці із зображенням Б. Хмельницького. Ще на одному образі з-поміж козаків, які просять захисту в Богородиці, зображено останнього кошового II. Калнишевського. 4.В іконописі поступово поширювалися нові мистецькі принципи.
Презентація на тему: Українське бароко: архітектура та живопис. Завантажити презентацію. Отримати код. Славилось мистецтво бароко водограями: водяні каскади, що шлейфами спадали донизу, у поєднанні з химерними скульптурами (морськими божествами, тритонами) створювали фантастичне враження. Слайд 8. Архітектурні ансамблі бароко органічно вписуються в навколишнє середовище, стаючи частиною рухливого й мінливого світу. На Україні це храм святого Андрія Первозванного (Київ), XVIII століття, архітектор В. В. Растреллі. Слайд 9. Варфоломій Растреллі. Український іконопис в стилі бароко. Слайд 26. Ікона Покрови Богородиці: перша половина 18 століття.
Стиль бароко вплинув і на ювелірне мистецтво. У цей час популярними були келихи із золота та срібла з додаванням коштовних каменів, мінералів і коралів, згодом використовз'вали навіть кокосові горіхи та страусині яйця. Різноманітності досягли форми фаянсового та скляного посуду, V цей час почали застосовуватися глибою тарілки.
Український живопис розвивався у трьох видах: монументально-настінний, станковий іконопис та портрет. Монументальний живопис цього часу поділявся на культовий і світський.Основна сфера культового живопису - храмові розписи і монументальні твори до вівтарів та іконостасів. На відміну від інших видів мистецтва, що у XVII—XVIII ст. несли в собі скраву і мальовничу естетику бароко, українські маляри ще довго трималися традицій візантійського, давньоруського, давньоукраїнського, а також ренесансного живопису, і тому стримано ставилися до патетики та пишних і динамічних форм.
Схарактеризувати стиль бароко в мистецтві іконопису та портретного живопису. Іконопис. В Україні церкви, присвячені Покрові, почали з'являтися ще у XV ст. Українські князі, козаки й гетьмани обирали Пречисту Діву Марію своєю Покровителькою. Портретний живопис. Перехідне місце між іконописом і світським портретним живописом посідали так звані парсуни — портрети, виконані прийомами іконописної техніки. Сім'ї козацької старшини, привілейоване становище яких зміцнювалося, масово замовляли свої портрети. Модним стало мати власну картинну галерею. Популярним був ктиторський портрет — зображення меценатів храму.
МЕТА: розкрити образ людини у творах живописців українського бароко; розширити уявлення про живопис бароко; на прикладах творів портретного живопису розвивати художнє мислення виробляти уміння самостійно здобувати знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, відбирати головне в інформаційному потоці, висловлювати естетичну оцінку; виховувати моральні і духовні якості особистості шляхом прилучення до культурної спадщини українського народу ОБЛАДНАННЯ: репродукції портретів …
Іконопис - Живопис. Мистецтво гравюри - ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО - ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVII—XVIII СТ. - Художня культура 10 клас - Л.В. Климова - відповідає вимогам державного стандарту базової і повної середньої освіти та навчальній програмі для 11 річної школи. Мистецтво гравюри. Іконопис. Нові мистецькі принципи бароко поступово поширювалися в українському іконописі. Своєрідне поєднання іконописних традицій із художніми досягненнями того часу спостерігалось у творчості Івана Рутковича та Йова Кондзелевича — найвидатніших іконописців козацької доби. Пензлю І. Рутковича належать величні іконостаси у селах Львівщини, а також іконостас церкви Різдва Христового в Жовкві.
2 Українське бароко або Козацьке бароко назва архітектурного стилю, що був поширений в українських землях Війська Запорозького у XVII XVIII ст. Виник унаслідок поєднання місцевих архітектурних традицій та європейського бароко. Українське бароко або Козацьке бароко назва архітектурного стилю, що був поширений в українських землях Війська Запорозького у XVII XVIII ст. Виник унаслідок поєднання місцевих архітектурних традицій та європейського бароко. 11 Особливе місце в українському мистецтві доби бароко належало художній школі та друкарні Києво-Печерської лаври. Особливе місце в українському мистецтві доби бароко належало художній школі та друкарні Києво-Печерської лаври.
Украї́нське баро́ко або Коза́цьке баро́ко — назва мистецького стилю, що був поширений в українських землях Війська Запорозького у XVII–XVIII ст. Виник унаслідок поєднання місцевих архітектурних традиційта європейського бароко. Період другої половини 17 — 18 століття називають епохою староукраїнської культури, тобто тієї, що передувала новій, створеній за останні два століття. Мистецтво тієї доби розвивається в стилі бароко, котрий проникає в усі культурні сфери і набуває свого розквіту у 18 столітті як відоме всьому світові «українське бароко». У цей період нового вигляду набуває Київ, створює.
Ключові поняття та терміни: українське бароко, «козацьке бароко», Києво-Могилянська Академія, тридільна триверха споруда, хрестовидна споруда, декор, декоративна скульптура, іконостас, іконопис, «Козацькі Покрови», ктиторський портрет, парсунний портрет., гравюра, мідьорит, дереворит, фактура. Література 1. Українська та зарубіжна культура / За ред. українське житло. 3. Скульптура У мистецтві стилю бароко важливу роль відігравала скульптура. Її широко використовували в оздобленні фасадів та інтер’єрів архітектурних споруд. іконопис, прославлений іменами західноукраїнських художників Івана. Рутковича та Йова Кондзелевича з міста Жовква. Іван Руткович, створюючи.
Коментарі
Дописати коментар